lördag 25 oktober 2014

En kvart på Mantorp station

 Bild: Jörgen Auer
En station att hålla kär. Ofta har jag varit här.
 Bild: Jörgen Auer
Här har jag stått och väntat. Här har jag stått och längtat.
 Bild: Jörgen Auer
Och i var väntans stunder, mång mönster bildas under.
 Bild: Jörgen Auer
Somligt tål att tittas på, vilket kan få tiden gå.
 Bild: Jörgen Auer
Tåget är en gammal vän, följer bort och hem igen.
 Bild: Jörgen Auer
När väntans tid är över, tas stegen du behöver.  
Bild: Jörgen Auer
För komma av eller på, är vad du har väntat på.

2 kommentarer:

Unknown sa...

vackert Jörgen
mitt minne från station är dock
att jag springer när bommarna fälls
för att hinna med tåget till Mjölby
och träffa Annica
det blev inte sekunders väntan där
och på den tiden gick tågen i tid!

Auer sa...

Tack, Bruno. Vilken tur att du hann till Annica. Tänk om hon tröttnat på att vänta på en försenad pojkvän och valt en annan! Där ser man hur viktigt det är att komma i tid. Det borde alla tågbolag tänka på. Deras förseningar kan förändra historien.