tisdag 10 februari 2015

Överkast och underkast

Överkast kan vara tillverkade av underkast. Om de kommer från Indien. Men fabrikören är inte underkast, han är överkast.



Underkastens
överkast
bestämmer att
underkasten
ska göra
överkast.
 
Överkasten
synar
överkast
och
underkast
i sömmarna.
 
Underkasten
böjer
sina nackar
över överkast
för överkast.
 
Mitt överkast
kan vara
tillverkat
av en
underkast.
 
Och mitt
underlakan
av siden
får mig
känna överklass.
 
Jag som är kastlös.
 
Jörgen Auer februari 2015
 
 
 
 








2 kommentarer:

Unknown sa...

...om jag får skulle jag vilja använda den här i min undervisning?! i jobbar med att tänja ut meningar och gör så mycket som det bara går av ordens betydelse...får jag?!

Auer sa...

Det är klart att du får. Men du talar väl om vem som har skrivit och var jag finns?