tisdag 3 februari 2015

På söndag är det min tur

Bild: Jörgen Auer
Det var då, det. 2014 i januari. Ann-Sofie Johansson talade i Boxholmsskogen inför vänner och bekanta på söndagstur i föreningen Krafttagets regi. Nu på söndag är det dags för säsongens elfte tur. Den bär av till en fin liten kulle belägen nordost om samhället, öster om gamla återvinningsanläggningen (var den nu finns?).
Nåja. Vart jag vill komma är at det är min tur att vara berättare då. Det är det söndagsturerna går ut på. Att lyssna på en berättare. Klockan 10 tänds en eld och så kan man sitta ned en stund om man vill och plocka fram medhavd matsäck, eller stå och lyssna till vad jag har att säga.
10.45 börjar jag prata - och jag tänker tala om kärlek. Kärlek till Östergötland och så om något som jag kanske inte vet så mycket om, Boxholm.  Eller gör jag? Kom dit och lyssna.


2 kommentarer:

Anna Nylund sa...

Välkommen till Boxholmsskogarna Jörgen!

Auer sa...

Tack, Anna!