söndag 23 april 2023

Blommor, skål och musik

Bild: Jörgen Auer
Äntligen fick jag ändan ur vagnen och införskaffade nya blommor till entrén i Hagen. Det blev hortensior, vita och blå. Och så ett antal penséer mot väggen.

Bild: Jörgen Auer
Jag var i Linköping också någon timme i dag. Besökte Glädjehörnans vårmarknad på Hunnebergsgatan och fick både god fika och trevlig musik. Dessutom köpte jag en snygg skål av Per-Olof Wirén. 

Bild: Jörgen Auer
Så här ser den skål jag köpte ut. Är du intresserad av Per-Olofs vackra keramik så kan du hitta honom och bilder från hans verkstad och hobbyverksamhet på Instagram, powceramics.

Bild: Jörgen Auer
Som vanligt ställde jag bilen i P-huset Baggen som jag gillar. Även om det som i alla P-hus är trångt mellan bilarna. Det skulle vara intressant att ta reda på hur många som fått sina bilar repade i P-hus.

Bild: Jörgen Auer
Hemma fortsatte jag räfsa löv i trädgården. Samt satte mig att sola en stund i eftermiddagssolen. På bordet satte jag en liten bukett scilla i en liten, söt blåvit vas. Tog bild och upptäckte en mystisk vit linje på vasen. Men det visade sig vara en spegling av en stolpe på den lilla verandan. 
Just det ja. Jag glömde visst att ta bild på den snygga skålen som jag köpte på marknaden. Dessutom glömde jag ta reda på vad bandet, som egentligen är en trio, heter.
Ja ja, det kommer en ny dag i morgon. Då ska jag åka till Slaka kyrka och lyssna på brorsdottern och sopranen Agnes Auer Frandell som sjunger i Mozarts Kröningsmässa

Inga kommentarer: