måndag 24 april 2023

Från dimma till guld

Bild: Jörgen Auer
Med fog kan man säga att måndagen började oskarpt. Dimman låg nämligen tät på sina ställen. Och förmiddagen fortsatte åt det gråa hållet till. Eftermiddagen bjöd emellertid på lite sol och jag höll mig ute i trädgården ett par timmar. Räfsade och såg att det snart är dags att klippa gräs. Kanske i morn.

Bild via TV12
Kvällen ägnade jag åt idrott, via tv-n. Först såg jag Linköpings FC förlora mot Hammarby med 1-3 i damallsvenskan i fotboll. Hammarby gick därmed upp i topp på tabellen med 12 inspelade poäng på fyra omgångar. Full pott, således. 
Därefter slog jag över och såg sista perioden av femte SM-finalen i ishockey (i bäst av sju matcher). En drabbning som Växjö vann mot Skellefteå och därmed tog SM-guld för fjärde gången på åtta år. Bra jobbat, måste jag erkänna. Bäst på isen, Växjös finska målvakt Emil Larmi.

Inga kommentarer: