tisdag 4 april 2023

Solen bryr sig inte om bilder

Bild: Jörgen Auer
En sol går upp, en dag på jorden blir till. Några av oss lever gott, andra i elände. Nära 400 000 barn föds denna dag, och över 150 000 människor dör. Solen bryr sig inte. Varken om hur många vi är eller hur vi lever. Det bekymrar den inte heller att jag tar en bild på den. Från Mantorp. Om den kunde prata skulle den säga: jag skiter i var du är eller om du tar en bild eller 100 000 miljarder bilder på mig.

Bild: Jörgen Auer
Jag är på Borggården i Linköping, också. Tar bild på två viktiga turistmål och som det verkar korsbeprydda byggnader. Jag har dock endast besökt en av dem. Varit inne i. Domkyrkan. Mer än en gång. Låtit mig imponeras av inredning och utsmyckning. Och ja, jag har även besökt toaletten där. 

Bild: Jörgen Auer
En sol går ned, en dag går över i kväll. Natten är snart här med drömmar och maror. Några vaknar tyvärr inte i morgon. Kanske är jag bland dem, ingen vet hundraprocentigt. Själv hoppas jag naturligtvis vara vid liv på onsdagen för att kunna se solen gå upp och gå ned. Samt något mer.

Inga kommentarer: