fredag 14 april 2023

Några minuter på hoppning

Bild: Jörgen Auer
Björn Svensson, tävlande för Åby ridklubb var en av många hoppryttare som deltog i fredagens tävlingar på Mantorps Hästsportarena där jag tittade in några minuter för att känna lite tävlingspuls.  När jag kom pågick en 1,20-hoppning och bilden visar Björn på Chini con Yanic F. Ekipaget var ett av hela 29 felfria i klassen som lockade 56 till start.

Bild: Jörgen Auer
Ett annat felfritt ekipage var Sandra Jacobsson, Strömsholms Ryttarförening, och Cover All K. Och ja, jag gillade att vara där, men hade tyvärr inte så mycket tid eftersom jag var på väg till Linköping för att äta lunch med vännen Maria Landqvist. Men det var också väldigt trevligt eftersom lunchen även inbegrep en promenad i Vidingsjöskogen. Visst, det var lite smålerigt i skogen och solen lyste med sin frånvaro. Men fem kilometer är fem kilometer och dagens motion blev avklarad. Och ja, jag var ute på morgonen också - tre kilometer då. 



 

Inga kommentarer: