tisdag 17 november 2009

Kanin blev hare

Ack ja, så tokig man är ibland och så fel det blir då. Som i dagens Corren där jag la fel namn i Tomas Malms mun. Jag lät honom säga att den bästa fotbollstränare han haft var Torsten "Haren" Karlsson.
Ha!
Inte fasen kallades Torsten för haren, nej han var ju Totte Kanin med Linköpings fotbollsvärld. Det sa Tomas också, men när jag (som är uppvuxen i Norrköpings fotbollsvärld) antecknade under intervjun skrev jag bara Torsten Karlsson. Efteråt, när jag skulle renskriva kom jag att tänka på att Tomas och de andra som var med och spelade juniorfotboll på 60 och 70-talen säkert mindes tränaren med just smeknamnet. Men vad var det nu Tomas hade kallat tränaren under intervjun. Javisst, ja, Haren, tänkte jag och skrev det.
Fel! Totte Kanin, skulle det ha varit.
Dumma mig. Förlåt Tomas, och alla andra som tyckte det var dåligt av mig. Fast - så himla stor skillnad är det egentligen inte på kanin och hare.

Inga kommentarer: