söndag 15 november 2009

Promenadfunderingar

Bild: Jörgen Auer
Alla löv har inte fallit, det finns de som ihärdigt kämpar sig kvar. Men de blir allt färre. Jag undrar om den här lilla samlingen finns kvar nästa gång jag tar en promenad.
Bild: Jörgen Auer
Östra Olofstorp i Mantorp ger mig helt nya synupplevelser nästan för var gång jag passerar. Men så är det väl med nya områden. Det vore mer konstigt om det inte var så.
Bild: Jörgen Auer
Den här gamla stengärdsgården i Mantorp minner om en svunnen tid, men ligger troligen på plats för all framtid. En gång i tiden bör den ha tillhört Häggarps gård, i alla fall legat på dess ägor eller näst intill. Om löven på övre bilden inte finns kvar på nästa promenad så kan jag nog vara ganska säker på att stenmuren ligger där den ligger.

Inga kommentarer: