måndag 5 december 2011

Avancerat hos tandläkaren

Teater? Nej. Tandläkarbesök.
Bild: Jörgen Auer
07:30 var jag på plats och nedtryckt i stolen på Praktikertjänst i Mantorp där tandläkaren Hege och sköterskan Annika genast kastade sig över mig.
Bild: Jörgen Auer
Rotfyllning var på gång och Hege hade lite bestyr med all guttaperka hon stoppade in, men inget mot vad jag hade som fotade under tiden, och det kan jag tala om är väldigt avancerade saker under ett tandläkarbesök.
Bild: Jörgen Auer
Lite känner man sig allt som i forna tiders kvartslampasolande när de sätter på en skidglasögon under laserbehandling. Men varför hade Annika tagit med en dammsugare? Så mycket saliv utsöndrar jag väl inte?
Bild: Jörgen Auer
Hege Svendsen Stribrny hevdet glatt tilfreds etterpå at allt så veldig bra ut, og at jobbet hennes gått greit. På en dataskjerm viset hun tenderne mine som Annika fotografert og jeg kunde selv se at det hun sa var sanne. Roten var fylt. Tiden var ute og jeg fik gå. Tilfreds jeg å.
Bild: Jörgen Auer
Vad vi inte sa något om var de skräckfyllda ögonblick då jag försökte fly. Kanske diskuterar vi det vid nästa besök 18 januari.

4 kommentarer:

Hegepappaen sa...

Gubben var i alle fall hos den beste tannlegen i hele kongeriket Sverige. Han måtte vel ikke bedøves for en stakkars rotfylling?

Anonym sa...

Vad då flykt, Jörgen? Jag trodde ju att jag var en av de mest betydelsefulla kvinnor i ditt liv! Här har jag gjort allt jag har kunnat för att du ska må så bra som möjligt och även ha det ROLIGT och TREVLIGT under våran möten. Vi har räknat dina tänder, mätt längden på rötterna, du har fått välja vilken tand vi ska jobba med för dagen och jag har lärt dig om "cracked tooth syndrom", rotfyllnings tekniker, och förklarat för dig olika behandlingsalternativ...
Ja, ja, otack kommer väl alltid att vara världens lön.
/Hege

Auer sa...

Svar 1: Jag gör alltid som Hege säger. Säger hon att jag ska bedövas, så vill jag ha bedövning. Att hon är bäst vet jag, förstås. Annars skulle jag ju inte gå dit.

Svar 2: Jag har alltid roligt hos dig Hege. Så roligt att jag ibland blir skräckslagen över min reaktion och vill fly. Det är inte normalt att trivas hos tandläkaren.

Martin sa...

Hahaha tar du kort i tandläkarstolen pappa! Du är ju för rolig :)