söndag 11 december 2011

På tipspromenad i Sya

Bild: Jörgen Auer
För en del börjar dagen med ett rejält kliv. Så gör den till exempel för de skidungdomar i Sya Skidklubb som längtar efter snö och som ligger i hårdträning inför säsongen. Att det är så mycket folk på bilden kommer sig av att den är tagen i förmiddags när det var tipspromenad med start vid Sya skidstadion.
Bild: Jörgen Auer
Och medan vi tips- och bingoflanörer gick runt det fina spåret kom en löpare förbi i kortbyxor (är det verkligen 11 december?). Och på en pall i skogen satt självaste tomten och blev förvånad.
Bild: Jörgen Auer
Tomtebesöket tyckte somliga var extra trevligt. Och roligt. Särskilt som det var vid glöggserveringen mitt i skogen.
Bild: Jörgen Auer
Där kunde den som ville kasta pil och vinna diverse livsmedelsprodukter. Var det dem tomten hade i påsarna?
Bild: Jörgen Auer
103 personer gick tipsrundan. Hur många som kastade pil har jag ingen statistik på, men väldigt många var det och många var påfallande träffsäkra. Här var jag dock lite orolig över min placering.
Bild: Jörgen Auer
Fast mest drog ju fikabordet med glögg och pepparkakor. Och lite snack med gamla bekanta.
Bild: Jörgen Auer
Det var en riktigt trevlig promenad tycker jag och lovar att dyka upp någon gång även nästa år - fast då vill jag ha lättare frågor.
Bild: Jörgen Auer
Plötsligt dök det här gänget unga och träningsvilliga skidåkare upp i värsta uppförsbacken.
Bild: Jörgen Auer
Och så kom Ernst Aberger springande och bakom honom en löpare som stannade, avvek, och verkade på väg åt fel håll.
Bild: Jörgen Auer
Men där Ernst är där är ju också Carina Aberger Hammarstrand förstås. Hon skulle bara fotografera en kändis, sa hon. Men jag har fortfarande inte förstått vem hon menade.
Bild: Jörgen Auer
Och sen, ja sen var promenaden slut och långt framför oss, 300 meter bort, låg åter Sya skidstadion och badade i solsken. Tack för den här gången.

Inga kommentarer: