lördag 31 december 2011

Gott Nytt År

Bild: Jörgen Auer
2011 - var det ett bra år? Svaret beror förstås på vem du frågar, men frågar du mig så säger jag ja. Visst var det bra - händelserikt. Och jag fick möta nya människor, även om jag inte pratade så mycket med dem så var vi i närheten av varandra i alla fall. Som Östergötlands nya landshövding Elisabeth Nilsson, här på invigning 12 januari av isovalen i Valla , där hon som den långfärdsskridskoåkare hon är säkert kommer att träna en hel del.
Bild: Jörgen Auer
I februari kom Corren igång med Stadsliv - en satsning där två gamla stötar, Jan Christer Persson och jag själv, två gånger i veckan (tisdag och fredag) avhandlar en del av det som händer i Linköping. På bilden årets sista nummer, fredagen 30 december.
Bild: Jörgen Auer
I mars tog jag den här bilden i den underbara stadsdelen Knäppingsborg i Norrköping. Där VILL jag bo (men har inte råd). Men jag kan åka dit och njuta av atmosfären, butikerna, fiket, restaurangerna, konserterna.
Bild: Jörgen Auer
I april var jag i Kina tillsammans med mina systrar. Fantastiskt! Jag vill tillbaka och uppleva mer. Men bara känslan av att ha gått på muren och ha sett den enorma byggnationen är underbar.
Bild: Jörgen Auer
29 maj var jag för första gången på Elitloppet på Solvalla. Det var kul och en upplevelse, förstås, det med, om än inte så stor som Kinaresan. Synd att inte Mantorpsekipaget Ralf Karlstedt och Prince Tagg gick vidare till finalen.
Bild: Jörgen Auer
Midsommarafton och Sya skidklubb hör intimt ihop och en som gärna är med och åker är Viktor Lindqvist från Boxholm-Ekeby Ski.
Bild: Jörgen Auer
Årets överraskning i Kisas allsångskväll blev en rejäl sådan - Lars Winnerbäck! Det var stort. Och han backades upp av bra musiker också - här ses han med Frallan Jonsson och Henrik Nilsson. Frågan är vem som blir gäst nästa gång. Det går liksom inte att komma högre. Om nu inte Bruce Springsteen dyker upp. Men jag tror att det är dags för en tjej nästa gång.
Bild: Jörgen Auer
Under sommaren hände det sig att det blev avverkning på landet och plötsligt syntes sjön (Drögen) för första gången på 40 år från Bäckhults gård. Underbart.
Bild: Jörgen Auer
Det här är Sabina Karlsson, ridtjejen, som skadades svårt vid en fallolycka utanför Åtvidaberg och som presenterades stort i Correns ridbilaga i september. Hon blev efter lång sjukskrivning och konvalescens skadefri igen och fortsätter att hoppas på de svåra klasserna. Jag säger lycka till.
Bild: Jörgen Auer
Oktober - trist. Men också vardagen har sina ljusa sidor, om än grå som här. Men det är någonting i den här bilden som tilltalar mig och som förra gången jag publicerade den här på bloggen fick mig att skriva kort om Detroit och bilindustrin. Bilden ger en ganska klar indikation åt det hållet. Antagligen är det just det som gör den spännande.
Bild: Jörgen Auer
November - hopptävling i Gotttlösa för Mjölby ridklubb. Lina Klänge från Svarttorp klängde sig fast på Qalizzo.
Bild: Jörgen Auer
December - tandläkarbesök hos Hege i Mantorp. Kul. Jo, faktiskt. Och jag ska tillbaka 18 januari.
Bild: Ami Auer
Sist men inte minst - ett Gott Nytt År,
önskar Jörgen.

2 kommentarer:

litenbusig sa...

Gott nytt år fina pappa! Bra idé att lägga upp 2011 i bilder. Det ska jag nog oxå göra...

Unknown sa...

Hej Jörgen!
Undrar om du har några bilder från reportaget hos mig i höstas? Tycker det va många som blev så fina.
Mvh
Sabina Karlsson
Åtvidaberg