måndag 5 december 2011

Snart V5-dags på Mantorp

Bild: Jörgen Auer
Bara några timmar kvar nu till kvällens Mantorptrav och julbordet. Jag mjukade upp inför det med att gå långpromenad och mötte då
Bild: Jörgen Auer
det här ekipaget. Jag har inte en susning om de ska starta i kväll, men önskar dem lycka till i alla fall. Det kommer väl andra lopp om inte annat.
För resten så tror jag den här kvintetten är vinnare i kvällens V5 på Mantorp: Gamay Ribb, Svetlana Bob, Global Nanny, Navigator Sib, Highland Queen. Men det är inget roligt spel och ger knappast några pengar så jag spelar så här i stället: Nummer 5-7-1-2-8. Vad hästarna heter? Inte en aning. Jo, efter en koll på atg.se ser jag ju att det är Gamay Ribb som har nummer 5 i första avdelningen, sjuan i andra heter Önas Sonja, ettan i tredje är Global Nanny, tvåan i fjärde är Jeannica, och åttan i femte är Pearl of Capri. Den femman ska jag spela på.

Inga kommentarer: