lördag 31 december 2011

Tankar på årets sista dag

Bild: Jörgen Auer
Vilken dag! Inte bara för att den är årets sista, utan också för att den helt enkelt är vacker med dess sol och vintrig kyla och då gör allting vackert. Minsta lilla.
Bild: Jörgen Auer
En sådan dag hittar man glädjeämnen även i det vardagliga. Om man vill se det, vill säga.
Bild: Jörgen Auer
Och har tid att tänka efter - vad gör jag här, varför?
Bild: Jörgen Auer
Hur gör jag för att bäst ta vara på min tid med de förutsättningar jag fått mig till skänks?
Bild: Jörgen Auer
Och hur vill jag att morgondagen, nästa år, framtiden ska bli? Den framtid jag kan styra något så när själv, vill säga. I övrigt måste man naturligtvis anpassa sig till de människor och djur man har omkring sig. Hemma som på jobbet. Man måste ge plats, ta plats, ge och ta, dela, lämna företräde, men också våga. Chansa.
Det är tankar man kan ha på årets sista dag. Nu blir det en långpromenad.

Inga kommentarer: