måndag 27 februari 2012

Jag när någon

Mon Dieu!
Varför vinner jag inte på Lotto?
Vad ska jag göra? Be? Eller måste jag börja satsa på nummerföljder jag inte tror på - som 10, 14, 21, 23, 26, 29, 31?
Enligt mitt sätt att betrakta omvärlden så måste jag vinna eftersom jag satsar så många rader varje vecka. Samma rader. 24 till antalet. Samma 24 rader varenda jävla lördag på såväl Lotto 1 som 2. Så det är klart att jag vinner. Den enda frågan man måste ställa sig är när?
När?
När turen står mig bi, skulle kunna vara ett svar. Eller när jag minst anar det.
Ordet när är för resten ett lustigt ord. I resonemanget här ovan syftar det ju på framtiden. All framtid, det vill säga att det kan vara för evigt. När kan vara om en sekund eller om sjuttielvatusen miljoner år. Men när kan ju också betyda nära - det är någon jag har när. Eller att jag när någon.
Svenska spel, till exempel.
Ur träningsdagboken: En halvtimmes styrketräning.

Inga kommentarer: