tisdag 21 februari 2012

Ur träningsdagboken

Noll.
Och det är snöns fel. Samma snö som alla skidåkare har så kul med. Jag åker inte skidor själv, men tycker att det är ganska trevligt när det är vackert vitt, och så. Men...
På grund av snön har jag tvingats till ofrivillig träningsvila ett par dagar i rad - ont i ryggen.
Skottade snö lite för hastigt och vred till bålen så märkligt att ett revben fastnade i den spiralfjäder som håller ihop kroppen. Ungefär.
På pendeltåget hem i dag var det en snäll dam som frågade: hur är det fatt? Ska jag räcka dig tidningen?
Nej, det går bra, jag har bara lite ryggskott efter att ha skottat snö, sa jag.
Ja då förstår jag. Min gubbe ligger hemma i soffan med ryggskott, han, sa hon medlidsamt.
Med facit i hand kan man ju undra varför vi inte väntade tre dar med att skotta. För då hade vi ju inte behövt alls.
Men i morgon ska jag försöka träna. Lite.

Inga kommentarer: