lördag 2 november 2013

För 25 år sen

Ur Corren 2 november 1988
Undrar vem det blev? Jag har inte tittat efter nämligen och minns inte. Men om jag håller utkik efter svaret så hittar jag henne säkert snart och då kommer Boxholms lucia 1988 med här i bloggen. Mitt tips är Jessica Wågh. Gardera med Malin Johansson och Jessica Sundén.

PS. 13 dagar efter att inlägget först skrevs får jag veta vem som blev lucia. Och jag får svaret av Correns Kal-Johan Norén, själv boende i Boxholm. Han råkar ha två klippböcker hemma från 80-talet, 87 och 88. Och han vet därför att det var Martina Lindberg. 
Han berättar också att det på den tiden var Boxholms IF som var huvudarrangör för Boxholms lucia med Corren som medarrangör. I dag är ingen av dessa inblandade utan nu är det Boxholms musikkår som står för arrangemanget och Östgöta Tidningen är medarrangör. Fortfarande åker Boxholms lucia dock till tyska vänorten Quickborn. DS


Inga kommentarer: