måndag 4 november 2013

Promenad 4 november

 Bild: Jörgen Auer
Den här promenaden gick i sakta mak - jag är genomförkyld - i Mantorp i dag.
 Bild: Jörgen Auer
Den här bilden på den mystiska figuren har jag lagt ut även på facebook.
 Bild: Jörgen Auer
Några hus såg jag allt. Som här på Magasinsvägen. Jag visste också med ens att här har jag aldrig fotat förr.
 Bild: Jörgen Auer
Men mest höll jag till i skogen eller i närheten av den. Växterna fascinerar så. Alla årstider.
 Bild: Jörgen Auer
Den här fällda tallen hade något, den också. Vad vet jag inte riktigt. Kvarvarande växtkraft, kanske.
 Bild: Jörgen Auer
Och den här utsåg jag direkt till dagens skönhet. Tyvärr vet jag inte vad den heter.
 Bild: Jörgen Auer
Lite gladare färger finns det också ännu. I alla fall rött. Och lite grönt. Gult.
Bild: Jörgen Auer
Den här stora salen full med löv nära Klämmestorps idrottsanläggning har jag stannat till och betraktat många, många gånger genom årens lopp. Men löven kan vara luriga så här års. Under dem gömmer sig små stubbar och rötter som det är väldigt lätt att halka på. Så se upp.
Nu ska jag basta.

Inga kommentarer: