söndag 30 juli 2017

En fågel i skogen

 Bild: Jörgen Auer
Jag såg en fågel i skogen en dag. Inte vilken som helst, utan en urfågel. Jag ringde genast en fågelskådare jag känner. Han bekräftade: jodå, en skogsfågel i ordets rätta bemärkelse.

  Bild: Jörgen Auer
Jag såg ljuset i tunneln också. Eller i skogens tunnel. Men vad som fanns där borta i ljuset, om ens någonting, vet jag inte. Jag tog en annan väg.
 
  Bild: Jörgen Auer
 Jag gick och jag gick. Och hur långt jag än gick så hade jag en vägstump kvar. För Kinda är så stort, så stort, för en liten man som jag.

  Bild: Jörgen Auer
 Kameran var med och jag fastnade bokstavligen för (på) de här blommorna. Visst är det väl kardborre? Och är det inte kardborre, så måste det vara en släkting.

 Bild: Jörgen Auer
Men vad nu? Hur växer det i skogen, egentligen? Någon behagar skämta. Vem? Jag gick hem. Och såg skogsfågeln igen. Hade den inte flyttat lite på sig?

Inga kommentarer: