onsdag 19 juli 2017

Nu blir det Emelie Schepp

Bild: Jörgen Auer

Äntligen! Jepp! Nu ska jag kasta mig över Emelie Schepp. Nej, inte bokstavligen, eller är det just det sistnämnda som jag tänker göra? Jag ska ju läsa hennes böcker. Jag har bara väntat på att få fatt på hennes första bok: Märkta för livet. Och nu har jag den. De andra två har jag redan, men har inte velat läsa dem innan jag läst den första om Jana Berzelius.
Det är klart att man vill stödja en östgötsk författare, Emelie bor i Motala och mycket av handlingen i böckerna är förlagt till Norrköping.
Som synes av bilden har jag även Correns sommarbilaga inom räckhåll. Ifall jag inte skulle veta var jag ska ta vägen för att titta på vårt län. Men det vet jag. Jag har koll på länet och snart även på Jana Berzelius i boken Märkta för livet. Och Emelie Schepp. Jepp!

Inga kommentarer: