fredag 17 augusti 2018

Börjar och slutar i blått

 Bild: Jörgen Auer
Har man kamera till hands blir det bilder både här och där. När och fjärran. Man ser nåt man aldrig har sett, aldrig har tänkt på och om det inte vore för en oknuten sko, så hade inte den här blå bilden heller kommit till. Nu finns den, därför hamnar den på bloggen.

 Bild: Jörgen Auer
Och här? Tja, var befann jag mig då. Jag tror nära Björkeberg. Jag tyckte träden på åsen var så fina under molnskyar och himmel blå. 

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden vet jag med bestämdhet att den är tagen mellan Björkeberg och Västerlösa. Riktigt trevligt att färdas så långsamt. Men i Västerlösa gav jag upp och svängde in i och tog omvägen genom samhället. Fint.
Mer? Ja, i dag har jag varit och jobbat lite. Rättare sagt träffat två trevliga tjejer och snackat lite hästsport med dem. Det kommer i Corren nästa vecka. Troligtvis tisdag. På Ryktbart.
Nu? Jag tror jag ska måla en vägg. Blå.

Inga kommentarer: