lördag 25 augusti 2018

Stadsfesten fredag

 Bild: Jörgen Auer

Linköpings stadsfest pågår som bäst och här är tre av mina intryck från fredagen. Det första är från allsången i Correns tält med alltid lika trevliga och fina Åsa Sjöberg och Ragnar Dahlberg.

 Video: Jörgen Auer

Den här videon på Hitmix Singers spelade jag inte in i dag, utan i onsdags på gruppens genrep. Men de sjöng samma låt på dagens sound check i Correns tält i domkyrkoparken.  Riktigt bra. Medlemmar: Charlotta Björklund, Helen Jonsson, Gunilla Olsson, Agneta Hallenfors och Miriam Lindmark. I morgon 16:30 sjunger de tio låtar i det musikquiz som lilla jag råkar vara frågeledare under. Kom gärna dit och lyssna.

Bild: Jörgen Auer

Efter ljudkollen begav jag mig till Borggården för att få en skymt av Magnus Carlson som sjöng (vilken fin röst han har) med Östgöta Blåsarsymfoniker. Skymt var väl just rätta ordet. Men jag hörde!

Inga kommentarer: