onsdag 15 augusti 2018

Morten sitter och smygfilmar

Nu tycker jag faktiskt att det är dags att hylla lite folk igen. Äras den som äras bör, helt enkelt.
I och med detta sagt gratulerar jag Peder, Margareta, Alf-Håkan och Zwoertz som alla fyller år i dag. Tror jag. Jag tror också att det någonstans sitter en yngling vid namn Morten och smygfilmar en han länge gillat i huset mitt emot. Fast det ska han inte gratuleras för, bara vara en i raden i namedropping.
Bror är inte den man tror, i alla fall inte bror. Däremot far. Far till Lisa, Stefan och en som de kända och nämnda barnen inte känner till. Denne bor i fjärran land och har ingen aning om att fadern är Bror.
Krickan och Kickan är syskon på annat håll. Långt upp i Sverige bor de. Så långt att Treriksröset är närmare än Umeå.
Hej säger jag till Annelie, Bogeslav, Curt-Elis, Dante, Elin Nylon, Friskus Persén, Gabriella G, Hildegaard, Inka, Johannes med kaftanen, Kolgert Braun, Laminata Floor, Manne, Ninni, Ofelia, Pålle Kustfjord, Qalle Mall, Rogga, Sollan, Tumme Tott, Ubbe Minervo, Vanja Honkanen, Whitney Svensson, X-et, Yngve Fredriksson, Zebban, Åse, Äh, Öckelman.
Sa jag Lotta? Nej, men jag tackar Lotta för ridningen häromdan. Dessutom hälsar jag som brukligt är i såna här sammanhang alla som heter Esping.




Inga kommentarer: