torsdag 23 augusti 2018

Sten på sten i Mjölby

 Bild: Jörgen Auer
Dagen? Jo då, bra. Men alldeles för lugn. Fast vi åkte till Motala på förmiddagen och lasarettet (ortopeden för Inger) och till Mjölby för att äta lunch. I Mjölby la vi särskilt märke till stenarbetena längs Svartåns västra sida.

 Bild: Jörgen Auer
Det är Strandbergs stensättning från Jönköping som är där och jobbar, förstod vi. Ett tungt precisionsarbete.

Bild : Jörgen Auer
När jobbet ska vara färdigt vet jag inte och på kommunens hemsida hittade jag heller inte information om jobbet. Synd.
Från Mjölby tog vi E4-till Mantorp och Depot Mantorp (Mobilia) för att handla på City Gross samt en skjorta till mig på Mantorps outlet. Det blev en ljusblå. Den blir bra på lördag och musikquizen i Correns tält på Linköpings stadsfest, tänker jag. 
Nu: jag väljer mellan att leta efter sandpapper till ett målningsarbete, och/eller ta tåget in till Linköping för att lyssna på Norrköpings symfoniorkester. Hm.

Inga kommentarer: