söndag 7 juli 2019

Söndagen var lustig

 Bild: Jörgen Auer
Söndagen var lustig. I alla fall väderleksmässigt. Solen sken visserligen lite grand.

 Bild: Jörgen Auer
Mestadels vräkte dock regnet ned.

 Bild: Jörgen Auer
Och så här såg det endast ut en halvtimme eller två. I sydöstra Östergötland, måste jag då tillägga och berätta att jag uppehöll mig i Kinda.

 Bild: Jörgen Auer
I Bäckhult var jag. Drögens vatten såg för ovanlighetens skull inte njutbart och inbjudande ut. 

 Bild: Jörgen Auer
Det blåste ganska hårt och regnade mycket och någon tur på vattnet var inte att tänka på. Det fanns inte i mina tankar i alla fall.

 Bild: Jörgen Auer
Nej, det var bäst att hålla sig inne. Tills den blå färgen visade sig på himlapällen och man kunde gå ut igen. Det blev lite av passa på-effekt. Toalettbesök endast i riktigt nödläge och så.

Bild: Jörgen Auer
Nej, det här är ingen kvällsbild från i dag. Inte ens från i går. Nej, det är en bild från 15 juli förra året. En sån kväll har vi inte haft än i år. Den får vi drömma om. Vad vore vi utan drömmar? Jo, bra mycket fattigare.

Inga kommentarer: