onsdag 7 juni 2023

Lite blandat från Bäckhult

Bild: Jörgen Auer
Det är roligt och faktiskt lite spännande att försöka upptäcka nya bildvinklar i en annars för en själv välkänd miljö. Som för mig vid sjön Drögen. Här har jag hittat en vinkel som jag inte känner igen och det ser ju dramatiskt ut. Brant. Och lite så är det. Det går inte att gå exakt överallt.

Bild: Jörgen Auer
Men till vattnet kommer man. De här ynglen, är det grodyngel? föds till och med i vattnet. Jag såg tusentals av dem tillsammans i en salig röra i Staviken. Vet de verkligen vad de gör?

Bild: Jörgen Auer
Den här bilden är tagen strax efter 01 och innebär ingen ny vinkel. Det är Drögen, sedd från Bäckhult. Allt är tyst och lugnt, en mygga inar, men så bryts den relativa tystnaden av en lom som skriker ut sin längtan. Eller är det oro? Varning?
Och jag har pinkat klart.

Inga kommentarer: