tisdag 6 juni 2023

Lite midsommar är det allt

Bild: Jörgen Auer

Än är de inte midsommar, men midsommarblomster bryr sig inte om det, de blommar nu och får bli nationaldagsblomma för mig. Ja, tillsammans med smörblommor. Jag fotade teveronika också, men bildöverföringen till bloggen strular. Till Facebook gick det hur bra som helst, men till Blogger är der betydligt större problem. I alla fall när man befinner sig i Bäckhult.

Bild: Jörgen Auer

Men den här bilden fick jag över. Tagen vid Drögen, och nej, jag badade inte. Tvättade bara fötterna. Men jag hade gott kunnat hoppa i, för termometern vid bryggan sa 20 grader i vattnet. Kan det verkligen stämma?  

Jag tror att jag ska leta flera blommor. Glömde tyvärr ta med mig blåklint som jag såg hemma på Uljeberg. Det hade gjort sig fint ihop med smörblommorna, eller kanske med ängshaverrot. Blått och gult som svenska flaggan, nationaldagen till ära.

Inga kommentarer: