tisdag 16 april 2024

Blir det nån ormgrop?

Bild: Jörgen Auer
Hm. Ja-a, vad ska man tro? Jag har varit här på ängen en bra stund nu, men har inte sett till de där trädormarna jag bestämde träff med. Kommer, kommer inte?

Bild: Jörgen Auer
Alltså, det här är sista gången jag går med på speedslingring. Nu skiter jag i det här. Vi sa ju 12. Eller sa vi efter 12? Efter lunch? Det kan ju vara hela eftermiddagen! Och jag som hittat så jädra cool och häftig kepa. 
 
Bild: Jörgen Auer
Va? Blir det ingen ormgrop? Skit, också. Nä, det börjar faktiskt lukta pyton om hela den här idén. Jag drar hemåt snart om de inte ålar sig hit. Och jag som var så sugen.

Bild: Jörgen Auer
Jag säger som det är, ungdomarna i dag vet inte riktigt vad de vill och har det inte lika lätt som på hippietiden. När vi ville få till det gjorde vi det bara. Var som helst. När som helst. Hur som helst. Vi höll inte på med  Tinder och dejting och sånt. Ner i gropen, sa vi bara. 
Ibland var vi ett hundratal och jag minns en gång här på Uljebergs ås när vi var 253 stycken. Oj, oj, oj. Där kom huggorm, snok, hasselsnok. Några äspingar var också med och till och med hade några ormslå letat sig in. Ja, jisses vilka tider. 

Inga kommentarer: