onsdag 17 april 2024

Vid Uljebergs damm

Bild: Jörgen Auer
Gick bort till Uljebergs damm en stund. Egentligen för att plocka tussilago som jag vet det finns gott om vid dammen. Och går jag någonstans så blir det bilder. Här kommer de.

Bild: Jörgen Auer
 Dammen är inte stor. Men fin på sitt tysta och lite hemliga vis. Innan jag flyttade till Uljeberg hade jag aldrig sett det här vattnet eller ens hört talas om det.

Bild: Jörgen Auer
Lika två fåglar syntes några kaveldun sitta och språka på var sin gren. 

Bild: Jörgen Auer
Märklig växt kaveldun. Ibland ser de ut som ulliga orangutanger. Eller pälsmössor.

Bild: Jörgen Auer
Man kan gå runt dammen. Naturligtvis. En sälg tror jag det är som växer här. 

Bild: Jörgen Auer
Och här står en vid och stilig ek. Kanske är det den som är det vackraste vid dammen.

Inga kommentarer: