lördag 27 april 2024

Kantskära och skridskoskär

Bild: Jörgen Auer
Lördag och inget att göra - vad göra? Tja, man kan ju alltid kantskära. Gjorde så. Det blir bra mycket snyggare än tidigare och tiden gick ganska fort. Är det skapligt väder i morn förmiddag så fortsätter jag. Det ingår nämligen i min hyra att jag ska klippa gräs och kantskära. Hittills har jag inte gjort det senare. Men nu blir det av.

Bild via TV4
Jag vet inte om hockeyspelaren Andreas Johnson i Skellefteå har kantskurit något gång, Dock är jag tämligen säker på att han tagit skridskoskär från kanten. Johnson blev tvåmålsskytt när Skellefteå vann även den fjärde finalmatchen mot Rögle och nu leder matchserien med 3-1. Därmed kan Västerbottens, och Sveriges? bästa lag ta hem hockeyguldet hemma på måndag. Avgörandet i lördagsmötet kom i  drygt tolv minuter in i första förlängningsperioden när den lycklige målskytten lyckades styra in pucken bakom Christoffer Rifalk i Röglemålet.   

Inga kommentarer: