måndag 15 april 2024

Några vårliga njutningar

Bild: Jörgen Auer
Ah! Så skönt med grönt. Och himmelsblått. Jag blev tvungen att stanna en stund för att bara njuta. Stängde av motorn, öppnade fönstren, drog några djupa andetag och njöt, njöt, njöt. Sen njöt jag en stund till och tog ett par bilder. Leende åkte jag sakta vidare.

Bild: Jörgen Auer
Hemma satte jag mig att sola en stund och fortsatte min njutningsfulla tillvaro. Fick sällskap av en humla, tog en bild. Appen google lens säger att det är en hushumla. Som alternativ två nämns åkerhumla. Båda insekter i överfamiljen bin. Hushumla kallas också trädhumla. 
Hur som helst är det trevligt att lyssna till en humlas brummande surr.

Bild: Jörgen Auer
På kvällen verkade det som om himlen ville säga mig något. Vad visste jag inte, men jag njöt av anblicken, log och sa god kväll, Uljeberg.

Inga kommentarer: