tisdag 2 april 2024

Eländigt, men glatt

Bild: Jörgen Auer
Hualigen och uschalingen vilket eländigt väder! Bilden visar delar av ett snöbelägrat Linköping från Universitetssjukhuset sett. Det som jag tycker mig kunna urskilja är hus i stadsdelen Ekkällan. 

Bild: Jörgen Auer
Jag tror inte. Jag vet att det är Ekkällan eftersom jag tog bild åt samma håll häromdagen i mer klart väder. Och då såg det ut så här.

Bild: Jörgen Auer
Jag skrev lite grand om färg och form i går. Här kommer en till bild från en korridor på plan 18, kirurgen. Utsökt format av såväl konstnär som inredningsansvarig.
Vädret i dag har inte varit något att bli glad av. Jag är däremot glad att jag slapp vara där ute. 
Glad är jag också över besök i dag av mina döttrar. Glädjen blev inte sämre när mina gamla kollegor Pitas Högfeldt och Rooney Jerrevång på Corren-sporten också bestämde sig för att gästa US och mig. Och nej, vi talade inte enbart om idrott.

Inga kommentarer: