fredag 28 januari 2011

Lundbäck vidare

Bild från Let's dance i TV4
Hoppryttaren Helena Lundbäck från Norrköping dansar vidare i Let's dance. Kul. Jag tror till och med att hon vann några röster från tv-tittarna på att hennes ordinarie partner Jonathan Näslund inte kunde medverka på grund av den olycka han varit med om i veckan. Den skedde när en bil han färdades i på väg till Helena på Ekenberg utanför Norrköping åkte av Gamla Övägen och slog runt. Ersättaren Tobias Wallin hann bara med två dagars träning med Helena, men ekipaget! (se bild) tog sig alltså vidare. Försvann gjorde i stället Anders Bagge som fick duellera mot Alexandra Pascalidou (med respektive partner förstås) som för tredje gången hamnade i duell.
Jag gissar att Helena Lundbäck får en hel del röster från andra ridintresserade runt om i Sverige. Kanske borde Correns nya ridsportsida Ryktbart stödja henne? På tal om Ryktbart så är det ridsportgala i morgon kväll på Konsert & kongress i Linköping. Undrar om Helena kommer dit? Och hennes sambo Roberto? Vi får se. I så fall lovar jag att ta en bild på dem. Jag törs utlova fler bilder från galan på den här bloggen. Och någon i Corren på måndag, liksom på corren.se.
Men nu sätter jag mig framför teven igen, TV4 och Modern Family.

Inga kommentarer: