tisdag 17 januari 2012

Tack alla redigerare

Tisdagen lider mot sitt slut. Hur var den? Tja, ganska bra. Jag kunde ägna större delen av dagen åt morgondagens ridsportsatsning "Ryktbart" i Corren. Vädret? Milt. Morgonen började i halka och jag var nära att missa tåget som kom i tid!
En överraskning i dag var redigerarnas dag!?! Ett påfund som startade på NT, tror jag. Men visst. Jag fikar gärna och behöver ingen anledning till det. Fast jag har varit redigerare och vet hur de kan få slita så det är okej att de får en dag, eller i alla fall en kvarts rast. Det är redigerarna som ser till att Corren och andra tidningar ser ut som de gör - är så snygga, alltså. Det känns väldigt bra för en reporter och fotograf att slå upp tidningen och se hur snyggt (för det mesta) reportaget är utgjort i tidningen.
Ur träningsdagboken: Tre kilometers utomhuslöpning på halkfritt underlag (utom ett stycke i skogen) plus lite styrketräning arm.

Inga kommentarer: