söndag 30 augusti 2015

Nygatan var sist ut i Gatuliv

 Bild: Jörgen Auer
Kommer hem efter ett par dar på landet. Läser Corren. Ja visst ja, det var ju i lördagstidningen som mitt sista reportage i Gatuliv skulle vara med. Del 4 aV 4. I såväl Corren som NT.
 Bild: Jörgen Auer
Fast Nils-Bertil Ekstedt från Ekängen utanför Linköping kom inte med på bild i tidningen. Då får han vara med här i stället. Jag mötte honom utanför Akademibokhandeln där han kom gående efter ett tandläkarbesök. Men han log glatt ändå. Nygatan är mitt i centrum och det är mycket liv och rörelse kring gatan och Lilla torget, sa han.
Bild: Jörgen Auer
På Nygatan i Norrköping mötte jag de här två trevliga tjejerna: Linn Schyldt och Carolina Eldh. De verkade glada över att få vara med i tidningen. Eller så var de bara så tillfreds med tillvaron efter ett besök på Färgaregården. Nu var de på väg tillbaka till skolan, Marieborgs folkhögskola.
Ja-a, Gatuliv är slut. Kanske kan det återkomma. Det har varit roligt att göra. Men tidskrävande att besöka fyra gator med samma namn i Linköping och Norrköping. Jag besökte Drottninggatan, Hamngatan, Kompanigatan och Nygatan.
Det finns ytterligare ett 20-tal gator med samma namn i de två kommunerna. Kanske gör jag något av det här i bloggen. Vi får se.

Inga kommentarer: