lördag 2 februari 2019

När jag tog starten

Bild: Peter Jigerström

Jodå. Jag har gått långt i livet. Som den där gången 2004 när jag skulle visa hur skicklig gångare jag var i Corren. Jag tror att vi gjorde en serie om olika idrotter. I alla fall stämde jag träff med polisen och tidigare olympiske deltagaren i gång, Jan Staaf. Vi gick i området vid Grenadjärvallen och jag satte av i ett fasligt tempo. Till och med Janne sa efteråt att han var imponerad. Det var bara det att han inte riktigt hade börjat gå än. När han väl gjorde det kände jag bara att det blåste till så att jag nära nog ramlade omkull - och jag tyckte mig se ett streck som drog förbi och så försvann han framför mig i raketfart. Jag tror att det var 500 meter vi gick och när Janne var klar hade jag 300 meter kvar.
Men som sagt, starten tog jag.

Inga kommentarer: