måndag 25 maj 2015

Kajsa kommer på Ryktbart


 Bild: Jörgen Auer
Norrköping horse show handlar det om på Ryktbart i tisdagens Corren. Jag var på plats i Åby i lördags och fick bland annat se Ann-Sofie Ahlsten från Hagens RF (Falköping) rasta Carizzomo L.
 Bild: Jörgen Auer
Tävlingsmässigt såg jag inte så mycket. Det var inte därför jag var där. Men det är klart att jag orkade med att ta en tävlingsbild. På Niclas Haking från Häggeby SRF (Uppland) med Elegance CC.
 Bild: Jörgen Auer
Och östgötska stjärnan Malin Baryard-Johnsson, sportchefen för stortävlingarna på Friends arena, hejade jag på medan hon värmde upp med Stoltze Lady.
Bild: Jörgen Auer
Men min huvudperson i morgon heter Kajsa Andréen, 17-årig småländska som tävlar för Mantorpsryttarna och gör det bland annat med Athena. De är riktigt bra, båda två. Kajsa gissade att hon troligen hade spelat hockey om hon inte hade ridit. För det gör hennes bröder. Storebrorsan Hampus gör det i Troja Ljungby.

Inga kommentarer: