lördag 23 maj 2015

Tack, Ingemar Källström

Ur dagens Corren
Kanske har du sett det här i dagens Paus, kanske inte. Hur som helst är det en text (den stora artikeln, alltså) som kom till efter att Ingemar Källström i Norrköping hörde av sig efter "En timme med Auer" för fyra veckor sedan när jag hade besökt Bjälbo och kyrkan där. Ingemar är nämligen släkt med den Elisabeth Clara von Stoislof som jag skrev om då och som är begraven i Bjälbo kyrka.
Han visste nämligen lite mer om henne (mycket tack vare en utredning av Olle Elm i Släktforskarnas årsbok 1998) och skickade mig material till en artikel.
Intressant, tycker jag som gillar släktforskning och historia. Dessutom hade jag ju förra gången uttryckt besvikelse över att inte kyrkan hade mer upgifter om von Stoislof. Sen skrev jag även en kortare artikel om släktförhållanden. Kusiner, sysslingar, bryllingar och annat.
Tack, Ingemar Källström för att du hörde av dig.
 

Inga kommentarer: