tisdag 19 maj 2015

Till Norrköping igen

 Bild: Jörgen Auer
De här bilderna är visserligen ett par dagar gamla (tagna i söndags), men eftersom jag ska till Norrköping i morgon igen, så... 
Bild: Jörgen Auer
 Visst ser väl den här måsen (truten?) lite småförbannad ut? Antagligen för att den fått stå länge och vänta på mötesplatsen i strömmen. Kompisen/kärestan har dragit iväg.
 Bild: Jörgen Auer
Visst är det Strykjärnet. Men ur konstig vinkel. En spegling, rättare sagt.
Bild: Jörgen Auer
Det här är förstås Karl XIV Johan på sin sockel. Och i bakgrunden Norrköpings stadsteater. Där har faktiskt även jag spelat. Inte kung, men teater. Jag var statist i "Berättelser från Landshut" 1971. Efter i morgon kan jag skriva en berättelse om motionsloppet Grabbhalvan som jag deltagit i sedan starten för 22 år sen. Årets lopp blir det 23:e i ordningen.

Inga kommentarer: