söndag 10 maj 2015

På hycklingebänken igen

 Bild: Jörgen Auer
Var på landet en stund i dag. Vädret var inte det bästa, så det blev bara någon timme med sly och grenar i skogen.
 Bild: Jörgen Auer
Forsythian i trädgården såg ut att trivas ändå och lite sol var det allt i Kindabygden.
 Bild: Jörgen Auer
Och det var i en sådan solskensstund som jag stannade upp, tog rast från gårdskarlens sysslor och bara njöt för några ögonblick i Bäckhult. Tystnad rådde.
 Bild: Jörgen Auer
Men som vanligt kunde jag inte låta bli kameran. Drögen speglade sig i köksfönstren. Jag skymtade några kanotister (nej inte på bild) som fick söka skydd för en regnskur.
 Bild: Jörgen Auer
Kaffet drack jag här på bänken. Den är för övrigt inköpt i Hycklinge sommaren 2012. Ben av en och sits av gran. 100 kronor. Jag tror att jag ska åka dit och köpa en till.
Bild: Jörgen Auer
På hemvägen stod de här hägrarna utanför Ulrika och verkade lite villrådiga om åt vilket håll de skulle gå. Följa efter måsarna, kanske? Njae, andra hållet, va?
Själv åkte jag hem och såg Tjeckien-Tyskland i hockey-VM från Prag (4-2). Bra drag på läktarna, kan man säga. Magisk stämning, enligt bisittaren och experten Sanny Lindström. Och Niklas Wikegård var nära tårarna efter att hemmastjärnan och nationalidolen Jaromir Jagr varit så ödmjuk och sympatisk i en intervju.

Inga kommentarer: