onsdag 21 oktober 2015

Kors i taket, Johnny!

 Bild: Jörgen Auer
Det är sällan man ser det, men desto oftare hör man det: kors i taket. Och kors i taket var precis vad Correns Johnny Gustavsson gjorde i dag sedan han redan klarat av ett jobb som Åke Karlsson , t v, ville att han skulle sticka ut på. Peter Jigerström var liksom jag åsyna vittne.
 Bild: Jörgen Auer
Här var det visst också kors i taket. Solkors. Det får bli min bästa bild i Linköping i dag, tagen vid lunchtid på Tornby. Inget särskilt med den, men ändå min bästa. Då förstår ni. Sned är den också. Det får den vara för jag har inget bildredigeringsprogram hemma. En bild är det i alla fall. Eller?
Bild: Jörgen Auer
Inget kors i taket, men kanske kross eftersom jag hälsade på hos Mahrs cementgjuteri som hastigast på förmiddagen. Ett argt lejon stirrade. Det var i Hackefors när jag gjorde jobb åt Mera Linköping. Sen tog jag lunch. En god och trevlig sådan.
Kors i taket! Är det här inlägget redan slut?

1 kommentar:

Johnny sa...

Jösses, du var mycket påpasslig där :) Kul att se de där grabbarnas uppsyn!