fredag 7 december 2018

Bilder som piggar upp

 Bild: Jörgen Auer
Denna tråkiga och mycket gråa dag ägnar jag mig åt att tänka tillbaka på hösten för att få lite färg på tillvaron. Börjar med rosa himmel över Visby en tidig morgon sent i september.

 Bild: Jörgen Auer
Varken rosa eller Gotland. Det här är Löfstadsjön utanför Norrköping, nedanför Löfstad slott. Jag tror i oktober.

 Bild: Jörgen Auer
Lummigt värre är det i närheten av Smedstad dammar och Smedstad ridsportcenter, på det gamla militära övningsområdet. September igen.

 Bild: Jörgen Auer
Det är lummigt och fint här också, i Bäckhult vid Drögen i Kinda kommun. Tidig oktober.

 Bild: Jörgen Auer
Här en annan vy från Bäckhult över södra delar av Drögen och en av Orrholmarna. 

 Bild: Jörgen Auer
En helt annan höstbild tog jag i Valdemarsvik på en konsert där bland annat violinisten Nicole Biegniewska spelade en framträdande roll och imponerade stort. Hon kompades på gitarr av sin pappa Kryspin som skymtar under hennes högerarm. Oktober.

 Bild: Jörgen Auer
Snyggt? Ja, trevligt i alla fall med färgerna som går att se vid Södra Ekkällan i Linköping, mitt emot Coop. Oktober.

 Bild: Jörgen Auer
Naturen fascinerar alltid och kan göra en glad den allra mest tråkiga dag. Bilden är från Finspång och tagen i oktober.

 Bild: Jörgen Auer
Nej, det är ingen sjö på bilden. Det är östgötaslätten. Om jag inte missminner mig så är detta någonstans mellan Västerlösa och Mantorp.

 Bild: Jörgen Auer
Åh! Vättern. Sedd från Nedralid Östra en strålande dag i mitten av november.

 Bild: Jörgen Auer
Den här måsen lär inte hitta så mycket att äta på Hulje återvinningsstation i Mjölby. Där är soprent. Och måsen uppstoppad. Om den numera är uppbränd eller omhändertagen vet jag inte. November.

Bild: Jörgen Auer
Lite snö kom det i alla fall för några dagar sedan, men tyvärr är den borta nu. Bilden visar Sya kyrka nu i december. Och nu känner jag mig bättre igen. Bara för någon timme sedan var allt så grått och trist. Tänk så några bilder kan lätta upp.

Inga kommentarer: