torsdag 6 december 2018

När grannarna tänder på

 Bild: Jörgen Auer
När man börjar se tomtar överallt då vet man att det är tid att börja tänka på julklappar. Ska vi ha några i år överhuvudtaget? Hur ofta har man inte tänkt så? Men det är klart att vi vill ha några paket under granen, åtminstone till alla små. Och jag vill också ha, i alla fall en. Nej, två minst. Det får vara vad som helst. En bok, godispåse, evenemangsbiljett. 

Bild: Jörgen Auer
Man vet också att julen inte är så långt borta när man ser att grannarna tänder på. Jag tycker det är trevligt att se hur natten lyser upp, även om jag själv aldrig brytt mig särskilt om att hjälpa till med denna upplysning. Snart är det lucia också. Strålande! Och julbord överallt. Gott en gång.
Gått en gång har jag gjort i dag. Vanliga rundan. Samt varit på gymmet i morse. Mötte där en djurgårdare. Han lyfte vikter. Jag la större vikt vid cykling, löpning och rodd, men drog i alla fall i några maskiner för armar och ben. Lite vikt lyfte jag också, det gör jag varje dag. Men nöjer mig med sexkiloshantlar. Och så räknar jag till hundra medan jag vandrar kring i rummet. Faktum är att överarmarna sakta förvandlas. Blir hårdare. Bra. Jag måste ju orka lyfta säcken ifall jag ska vara tomte. På tal om tomte så är översta bilden tagen vid Egeby i Mjölby.

Inga kommentarer: