torsdag 13 december 2018

Lite vinklat är det

 Bild: Jörgen Auer

Mantorp, torsdag.
 En vinkning, en blinkning och vi vet var vi har varandra, jag gör ett stopp. Hästen skrittar. Jag tittar. 
Travtränaren är på väg från ett pass på övningsbanan (ett stycke in till höger på grusvägen) in till Mantorptravet. Jag är en CityGross-kund på väg hem.

 Bild: Jörgen Auer

Mjölbys senaste bostadsområde Svartåstrand sett från Lundbybadet. En ny vinkel för mig. Jag tycker det ser fint ut och skulle inte ha något emot att bosätta mig här. Vi får se.

Bild : Jörgen Auer

Spelevinkel? Ja, ibland är han nog det, Correns Claes Nilsson. Mer så än ett slagträ i debatten i alla fall. Får se om han är rolig i kväll då vi hamnar vid samma bord på en julfest i Motala. Bilden är från en sportig höstkväll på Strandgatan 2 i Linköping i tillsammans med Corren-sporten. Blir det lika skoj i kväll? Jag tror så och vet med mig att mina paket till julklappsspelet kommer att vara eftertraktade.

Inga kommentarer: