tisdag 25 december 2018

Sagolikt när solen går ned

 Bild: Jörgen Auer
Så fantastiskt fint det kan vara när solen väljer att säga adjö för dagen. Som i eftermiddags. Här är en bild med solen över Klämmestorpsskolan i Mantorp.

 Bild: Jörgen Auer
Vy mellan Klämmestorps gård och Veta kyrka. Jag njuter. 

 Bild: Jörgen Auer
 Vy från samma sträcka. Vid den lilla allén vid Kyrkarp. Här blir jag kvar en stund och tar en bild av solen mellan varje trädpar som jag passerar. Sen blir det att välja när jag kommer hem: kill your darlings.

 Bild: Jörgen Auer
Plötsligt kommer en travhäst trampades bakom mig. Innan jag vet ordet av har den passerat.

 Bild: Jörgen Auer
Som vanligt är Veta kyrka och dess klockstapel enormt vackra i solnedgången. Och ljusranden bortanför rent sagolik i sitt skimmer som till och med skiftar i grönt.

 Bild: Jörgen Auer
De här träden står uppsträckta på rad jämsides med Veta gammelgård. På dagen är de ganska intetsägande, men nu...

Bild: Jörgen Auer
Hemkommen går jag upp på villataket och tar en bild på färgprakten västerut. Önskar att det blir lika fint väder i morgon.

Inga kommentarer: