söndag 31 maj 2020

Besök i skog och Drögen

Bild: Selfie
Jag var i skogen i dag. Såg grönt. Massor av grönt. Det är inte klokt så grönt det är i skogen.

 Bild: Jörgen Auer
Visst, trädstammarna är sällan eller aldrig gröna, men allt det andra skiftar i grönts alla nyanser.

Bild: Jörgen Auer
Och ställer man ner kameran på mossan och tar en bild når man en annan värld - i grönt.

Bild: Jörgen Auer
Men det kan vara gult också. Som den här blommande ginsten. Å andra sidan växer den inte precis inne i den Kindaskog jag besökte, utan vid sidan av densamma. Men en gran är närmaste granne.

Bild: Jörgen Auer
I sjön Drögen var det också gult. Så det blev inget dopp. Men ska jag vara ärlig var största anledningen till det att jag tyckte det var för kallt.

Bild: Jörgen Auer
Nej, jag har inte lagt nät. Det har en spindel gjort. Dock tror jag inte den får så mycket fisk i det här nätet som hänger ovanför vattnet. Men, vad vet jag. Om flygfisken går till så... 
Fast det här kan man väl kalla en form av flugfiske?

Inga kommentarer: