söndag 17 januari 2021

Mycket motion och sport

Bild: Jörgen Auer
Roligt att se så många mantorpsbor på isrinken i Klämman i dag. Dock var det alldeles för många för att jag skulle åka. Jag gillar nämligen att åka fort och det skulle vara farligt bland så många barn. Men nån dag eller kväll kommande vecka går jag nog dit. Men när är det som minst antal andra där?

Bild från SVT
Det är ju söndag, vilket innebär en massa sport på teve. Vinterstudion med alpint och skidskytte inte minst. När jag  kom hem från dagens promenad
 var det precis lagom för att se upplösningen på damernas masstart i skidskyttevärldscupen. Där Hanna Öberg slutade trea och Mona Brorsson femma. Julia Simon från Frankrike vann före Franziska Preuss, Tyskland.
Kanal 10 visade skridsko-EM. Tyvärr missade jag Nils van der Poels svenska rekord på 10 000 meter, för han åkte när jag var ute.
Förmiddagen och lunchen ägnade jag mest åt alpint och damernas isiga storslalom i Kranjska Gora. Nya italienska stjärnan Marta Bassino vann. Amerikanska storstjärnan Mikaela Shiffrin blev bara sexa, trots att hon ledde efter första åket. 
I kväll ser jag fram mot nya teveserien Tunna blå linjen.


Inga kommentarer: