lördag 19 september 2015

Nog är det nära ut, alltid

 Bild: Jörgen Auer
Det finns de som menar att Mantorp är en bonnhåla och nog är det nära till åkermarken och naturen, alltid.
 Bild: Jörgen Auer
Någon kilometer därifrån, i Östra Tollstad bygger man visst nytt. Eller vad är det jag ser? 
 Bild: Jörgen Auer
Nej, det är hästtransporter, och hoppträning på gång i Tollstad hästsportklubb ser jag ju när jag kommer närmare Holgerssons ridhus.
Bild: Jörgen Auer
Då vill inte kajorna vara med längre utan tar till flykten. Fast bara en kort stund och bara till närmaste träd. Så fort jag passerat dem landar de i vägkorsningen igen och samtalar om dagens händelser. Eller vad nu kajor pratar om. Andra kajor kanske? Eller diskuterar huruvida de ska flyga nu eller senare in till Mantorp och sätta sig vid stationen och glo en stund. 
Själv går jag hemåt, ser under tiden tre rådjur, tre katter, tre hundrar och tänker att det är nåt med tre i dag. Kanske borde jag spela på Oddset. Eller satsa på häst nummer 3 någonstans. Frågan är var?

Inga kommentarer: