måndag 12 september 2016

Jag tog Stovägen i dag

 Bild: Jörgen Auer
Nya gator på gång att bli med hus i Mantorp bär de här travanknutna namnen att lägga till övriga i det allt större Olofstorpsområdet. Där finns ju sedan tidigare bland annat Segerkransvägen, Hästskovägen, Varmblodsvägen och Insatsvägen.
 Bild: Jörgen Auer
Den här byggnationen äger rum just på Stovägen och i en viss vinkel kan man skymta Depot Mantorp (Mobilia) mellan husen.
 Bild: Jörgen Auer
Och så här ser delar av gatan också ut. Den grusade delen är Lärlingsvägen. Snart fylls området av villor och näraliggande gården Trojenborg får snart inte plats.
 Bild: Jörgen Auer
 Men uschalingen så torrt det är i marken på sina ställen. Rena öken.
 Bild: Jörgen Auer
 Och rena röken.
 Bild: Jörgen Auer
Men visst blommar det än.
 Bild: Jörgen Auer
Ja, på sina håll är det ännu riktigt vackert. Härligt!
 Bild: Jörgen Auer
Jag såg Mantorp ur nya vinklar (alltså av mig inte tidigare fotade). Här Riddarängens förskola från fel sida, så att säga.
 Bild: Jörgen Auer
En flicka på cykel. Tollstadvägsbacken upp över järnvägen. Själv står jag på Klockvägen.
Bild: Jörgen Auer
Klockvägen ja. Är det med vilje som yet har hamnat på sniskan? Snyggt, tycker jag.

Inga kommentarer: