torsdag 26 februari 2009

MAIK vann i Mantorp

Bilder: Jörgen Auer
Malmslätts målvakt Rickard Krook släppte ingen boll bakom sig (inte i mål i alla fall) när Maik träningsspelade borta mot Mantorp och vann med 1-0.
Hemmalagets ledarduo Pelle Andersson och Peter Beurling såg både miss- och nöjda ut och MFF hade i alla fall ett stolpskott och två nickar rakt på Krook.
Inte heller Torbjörn Tosse Johansson, storspelare i Mantorp på 60- och 70-talet, såg alltför missbelåten ut. Dock tyckte han att det var lite kallt.
Äldst på plan - 41-årige Uffe Malmén som såg riktigt pigg ut och som inte bryr sig om åldern.
- Känner man sig bara i form, så... menade han.
Tänka sig, vi möttes igen nästan exakt på den plats där vi möttes 1984 (fast då var det grusplan där det nu är konstgräs) och jag skrev om Uffe som var 16 år då och skulle flytta till Borås och gå på fotbollsgymnasium. Det gjorde han också och skrev på för Elfsborg. Tre år blev det i gulsvart.
- Men jag spelade i B-laget och juniorlaget. En gång, det var på försäsongen andra året, och minus tolv grader, så skulle A-laget åka till Tidaholm och träningsspela. Det var ganska många spelare borta, naturligtvis, och då frågade de mig om jag inte kunde hänga med. Jag gjorde det och fick spela tio minuter, berättade Malmén som ju gjorde flera fina säsonger i Mjölby AI också inan han slutade och bara på skoj började spela i Mantorps C-lag.Men nu känner han suget igen.

Inga kommentarer: